tisdag 20 december 2011

En dag kvar till vuxenlivet (kanske?)!

Nu är det väl lika bra att faktiskt skriva en rolig sak som jag lurat på ett tag, vilket är följande: Har på senare tid tränat löpning med inga andra än Spårvägen och såsom det ser ut nu blir det nog debut på nyår i ett lopp i Vallentuna om inget annat sker!! Skedde faktiskt spontant och oorganiserat: sprang en hel vanlig runda med avslutning runt kaknästornet, där en bil stannade och vevade ner rutan. 'Säkert någon som vill fråga efter vägen' var min första tanke, men vid närmare blick var det en man som jag svagt kände igen från något sammanhang som rågade hur spåren var runt djurgården. Vi pratade lite och det kom fram att han var tränare för spårvägen, och frågade hur mycket jag sprang. Jag berättade lite kort, varpå han fråga om jag ville komma och prova, och slängde åtmig ett visitkort och åkte iväg. Ingen annan än Kent Claesson, rekordhållare inomhus på 3000 meter och tränare av årets SM-vinnare i marathon Daniel Woldu. sagt och gjort, har tränat med de tre gånger nu och det ser ljust ut! Riktigt roligt bara sådär!

Igår var lite av dagen D, avslutning i skolan med examensmiddag för den sista generationen snygga idrottslärare!! och den var lyckad, massa tal, massa mat, massa prat och massa kära farväl! Riktigt roligt att se alla en sista gång, även om det är en dag kvar imorgon där skolan mer direkt ska fira av oss med ståhej i aulan. Sen bär det av, och jag har haft följande olika alternativ att välja mellan för nästa år:

- Antingen plugga ett gäng strökurser för att få gå klart fotbollstränarutbildning samt för att ta det lite lugnt i ett halvår vilket kan behövas för att få upp suget igen. Är ganska trött på allt vad skola heter...
- Ett jobberbjudande om 50 % som är högst oklart i folkhälsovetenskap på ett gymnasium.
- Ett kalaserbjudande på Statoil (!) om heltid och lediga onsdagar, jobba morgnar så jag kan ha kvar tjejerna på kvällen och ta det lite lugnare.

Såsom det är nu är det alternativ tre som lockar mest och som jag i princip sagt ja till, och då kanske vuxenlivet väntar ett halvår till för ett riktigt lärarjobb??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar