torsdag 29 december 2011

2 dagar kvar - lätt vila och handling

Jämfört med igår är det klar skillnad i hur benen känns. Efter att i två dagar taggat ner kroppen gällande allt käkande som alltid sker på julloven och hållit mig strax under mättnadsgränsen släppte jag loss nu. Det märks stor skillnad om man jämför gårdagen där benen och sinnet var riktigt slitet. Pastaberg till lunch och middag kommer definitivt göra skillnad på kroppen.

Styrketräning imorse innan frukost för att väcka bålmusklerna som slumrat lite. Jobbade lugnt igenom kroppen också. Bra känsla nu, vi får se hur det känns efter imorgon då jag bara ska avverka några km i tävlingsfart och slipa lätt på tekniken. Skoval funderar jag också över. Adizerosarna som har ratio ett lopp - en vinst eller hyper speed som jag ska tjacka imorgon då mina gamla i princip inte har någon sula kvar? Morgondagen får avgöra, samt om man ska våga sig på shorts eller köra tights.

För pengar jag fick i julklapp köpte jag idag en löparryggsäck för framtida bruk. Planen är att vissa morgnar då ingen bil finns tillgänglig springa ner till centralen för att ta första pendeln ut till kneget. Sitter som gjuten på kroppen och ska bli kul att testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar