söndag 1 maj 2011

raggargänget...














Hade tydligen fullt ös på Sveavägen i fredagskväll, vilket de säkerligen hade igår kväll också! här är en bild på några schyssta bilar som sågs, medan racet pågick. sicka lirare...


Idag var det tokladdning inför danderydsloppet!! upp för frukost och matlådor, iväg till gymet och jobba två timmar och hem och byta väska för transport till danderydsvallen! och där kom något som jag inte kännt på länge, nämligen de klassiska tävlingsnerverna!! ack så roligt att återuppleva det, speciellt i den gamla danderyds miljön som på något sätt ger en historisk bild vöer gammelsverige med kafeteria kring plan med hembakt och termoskaffe, barn som springer runt och leker och föräldrar som springer lopp för motionens skull! precis som det ska vara.



Loppet då? ett lopp som får VG för egen del, med tanke på avsaknad av tempo. Finbesök hade loppet av Lars Södergård, gammal GIH-student som kommer till höst igen för att plugga, som har gjort milen på 32 minuter och som sannerligen joggade hem det med segertiden 33.10 efter att ha sprungit en runda på morgonen också. om det vore så väl för en själv...



I alla fall; öppnade bra och låg bra till i starten, samt började hela vägen bra och låg bra i rygg hela väggen och klarade mig faktiskt från omkörningar första 7 km. började väl bra, 11.30 första 3 km och på 7 km märket låg jag på 27 min prick. sedan blev det tungt med en bana i terräng som nästan fick mig att landa ut ur geografin, men som också gjorde att jag kom i kapp en hare som dragit själv länge. ökning sista kilometern, snöpligt omspurtad 100 meter från mål, men in i målgång som 12:e man totalt och som 2:a bland motionärerna, ivlket gav förutom en fin kopp med tryck en liten pokal med texten 2:a M Motion Danderydsloppet 2011. tiden blev 38.36 vilket får anses ok, inte minst med tanke på en puls på 178 (96% av max) under en del i loppet.



Grattis till mig! På kvällen var det sedan dammatch som vanns lätt med 11-0, och slumrade sedan till FC Z med proppen. Gamla goda serier vinner alltid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar