torsdag 19 maj 2011

Hårt att vara student




I min rubrik har den insatte och klarsynte sett att jag skriver att det är inte direkt hårt att vara student med lite ansvar och lite att göra. Faktum är att denna termin har varit tvärtom. dock har det tidigare varit lite åt det lugnare hållet beroende på ens planering. Men idag, kan man alla gånger påstå att det var lugnt att vara student, då dagen innehåll en heldag med Golf på österåker.

Dickman på Drivern! Den ultimata svingen, allt enligt Labans BESS-modell!!


Började med putt-, chip- och driveskola. Inga konstigheter, slog rakt, långt och hade bra putt. men att sätta det på riktiga spelet sen var ingen baggis. Vi körde klassikern att ett lag på sex personer slår ut, och det bästa slagen av dessa räknas endast och där får alla slå ifrån. +1 över par för våran grupp efter monsterputtar av Jocke, luleanna och Torres. Själv var jobbade jag mig upp efter en hopplös start, men regerade på hål 5, tror jag, med en klockren drive och en chip 1 ½ meter från flag och med en put som la sig 3 decimeter ifrån efter att ha snurrat på koppen... tänk vilket drömhål!! men lagseger, ack så viktigt.

Ikväll damträning och sen ensamvargshelg då propp har åkt hem till O-hamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar