lördag 28 maj 2011

Marathon!

Fick en del frågor igår i skolan om jag skulle springa marathon idag, men svaret är tyvärr nej. Hade inte den formen då jag kom i november från Nya Zeeland och hade redan där planerat att springa kortare sträckor i år för att se förbättringar. dock fick jag en fribiljett att springa Auckland Marathon http://www.aucklandmarathon.co.nz/ när jag var därnere då min danske kompis Björn var skadad, dock hade jag sprungit i hans namn och eftersom formen inte var mot längre distanser så tackade jag nej. Nästa år är dock tanken att jag ska springa något av de två marathon som går i stockholm (och kanske något utomlands), OS-banans marathon verkar häftig att vara med i, även om banan kanske inte är lika rolig (eventuellt) som den vi har idag. bra form i den morgonlöpning i morse i alla fall, dryga 12 km på 53.50.

gårdagens match måste rapporteras, då damlaget lyckades slå tvåan i serien i en rafflande match med allt innehåll. slutade 3-2 till vår favör efter en ruggig insats med 2-1 underläge i halvtid. fantastiskt att vara tränare vid sådana tillfällen. Dock ska det tilläggas, sista minuten innehöll ribbskott från Spångas sida vilket hade varit snöplig!!

Massage igår också, ännu en härlig förmån som GIH-student! H2 och L3 hade massageexamniantion, 25 minuters massade nacke och axlar. var minst sagt stel, två punkter mellan skulderblad som röck till varje gång hon var i närheten med armbågar och fingrar. ack vad skönt dock!

Nu blir det städa lite på jobbet (jobbar sälvklart idag med) och ha ena ögonvrån på TV:n med marathon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar