måndag 30 maj 2011

Simsäsong!

Äntligen börjar den. har förutom löpning har jag de sista tre åren simmat regelbundet, med mål mint tre gånger i veckan. är väl ingen hejare men plaskar jag på går det nog ganska snabbt! mina främsta meriter där är ett BarometerSilver i skolan samt vinst i GIH-kampen i lag...

Den bästa förmånen, eller vad man ska kalla den, är att gärdet förutom underbara löpbanor på djurgården och i skogen även erbjuder en bassäng på sommaren att simma i vid kampementet, där jag varit flitig gäst och närmast inventarie de närmsta tre åren (förra sommaren blev det sparsamt de sista sommarmånaden, då jag var i Nya zeeland). Att börja dagen med en simtur itället för löpning ibland är magiskt! idag bjöd det dock inte på morgonimning, då löpning och tidig skola stod på schemat, däremot eftermiddagen tillägnades åt kortköp och simning, och ack vad fint det var!!! sånär helt ensam och med bastu efteråt, det största i-landsproblemet var att det blåste lite på vägen till omklädningrummet... det blir fler sådana pass, som också kändes helt OK idag. 1000 meter betades av i lagom takt (20 min).

näst sista examninationen i skolan idag! Dans och lite grejer, vilket gick OK. sista dagen imorgon, sen är det bara en terming kvar innan studentlivet är slut (?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar