onsdag 18 maj 2011

Njaa....





OK, får man väl sammanfatta Student-SM. 13e plats, 38.30 ungefär efter bra spurt, men återigen problem mellan 5 och 7 km. öppnade ltie fort denna gång också: 3.23 första kilometern, 3 km på 11.15! alldeles för fort för min del, speciellt då jag brukar kunna ha bra speed i träningssammanhang i slutet om jag öppnat mer negativt. rent fysiologiskt så brister min löpning på en punkt, vilket stavas laktattröskel: den punkt då mjölksyra produceras mycket mer än vad farten tillåter. dne måste höjas i mitt fall, vilket egentligen bara kan göras med hårda intervaller. Så det är helt enkelt vad sommaren har att erbjuda!!!

Positiva saker: Bra spurt, bra känsla i att bedöma när jag gått över gränsen, OK koll på pulsen och ökad placering med tre platser i Spring cross: 30e plats!

Nästa lopp är på söndag!! AIDS-loppet, vilket jag hoppas går att få till bra. vila i några dagar plus liten löptur, sedan får jag väl anse att vårsäsongen får vara avklarad!

Saker att bättra på:
- Ökad laktattröskel
- Bättre lopplanering
- Tjacka ett par lättare skor (mina är alltför tunga)
- Hålla bättre koll på puls
- mer kvalitetspass





Bild på hur jag låg till i Starten. Inte långt ifrån men ändå...






So long so good. Imorgon väntar heldag golf i österåkter. Hårt att vara student ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar