torsdag 24 oktober 2013

Träningsvärk från helvetet!

Jag tror mig vara ganska bra tränad konditionsmässigt med all löpning och ganska bra styrketränad med bra bakgrund och några pass per vecka. Att jag sedan går till sjukgymnasten som ger lite nya övningar, rättar till några vinklar, rättar upp ryggen lite och ber mig köra lite hårdare och får en sådan träningsvärk att jag får ont av att gå i trappor och knappt klarar av att komma igång springandes gör att min tro på mig själv enligt beskrivningen ovan får sig en törn. Kom igen, det är hiskeligt vilken träningsvärk, ungefär densamme som när jag hade när jag för två år sedan körde maxtest på Åstrandslabbet för massa år sedan och fick köra benpress till jag knappt kunde gå. Det är ioförsig alltid värst 48 timmar efteråt, vilket är nu, så det kommer sakta men säkert att ebba ut.

Löpning imorse och städning, eller snarare skottning, på jobbet för att hinna med allting innan höstlovet tar vid. Det är så mycket nu så det snurrar värre än ett hamsterhjul i skallen. Plus träning med gruppen ikväll samt träffa min brorsa som kommit hem från London där han jobbar. Sen är det packning för att imorgon åka till Oskarshamn. Livspusslet har med andra ord alltför många bitar just nu för att fungera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar