fredag 4 oktober 2013

Löppass igår

Efter att ha fått sjuklig träningsvärk efter tisdagen blev jag också ordinerad, eller jag snarare bönade och bad, att springa max 3 km i lugn fart för att inte stressa på eller överbelasta knät. Igår kände jag att det var läge men dessvärre vart det lite längre. Jag tränar en grupp i löpning för Spårvägen, i åldern 12-15 år, och efter att ha gjort det lite bekvämt för mig med tanke på skadan har vi mest kört i närheten av klubbis, typ Stadion eller i Lilljansskogen, men nu tänkte jag visa de den mest klassiska vägen att köra intervaller på, nämligen Djurgårdskanalen. Löpning fram och tillbaka, visserligen i lugn takt, blev 6,5 km vilket var alldeles för mycket och knät är småirriterat eller om det bara är inbillning. Inget värre i alla fall.

Det var kul också att se mina adepter köra igång. Flera har utvecklats rejält den korta tiden vi har kört och det är riktigt kul. Jag har även försökt berätta för de vilka de andra löparna i Spårvägen är, och när de igår kom fram till Kanalen och fick se Meb Yamana och vårt nytillskott Ebba (Som Uhris hittade i Sicklaloppet) som susade förbi, följt av John Foitzik, Alexander Holmblad och några Turebergare som anslöt blev de ganska storögda och imponerade! Hoppas det fungerar som inspiration, jag själv som aktiv tyckte alltid det var roligt att prata och se de riktigt duktiga köra och det var tanken med detta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar