onsdag 23 oktober 2013

Första löppasset utan smärta på länge!

Igår var det åter dags för en omgång med sjukgymnastik och det har hittills lovat ganska gott. Har kört mina övningar någorlunda bra men slarvat en del med alla möjliga bortförklaringar som jag håller för mig själv. Löpningen i söndags, som jag gjorde med lätt huvudvärd och trötthet, lovade ganska gott och då jag sprang i måndags kändes det fortsatt bra, för att igår faktiskt fungera. Tanken med att köra på rejält var att irritera det ganska bra för att pusha på en reaktion så sjukgymnasten skulle få något konkret. Men den uteblev alltså vilket är ännu bättre, och jag fick lite fler tunga övningar att göra och trots träningsvärk imorse gick löpningen mycket bra. Inga smärta mer än träningsvärk och knät känns bra. Nu gäller det att vara riktigt kall och inte köra på för mycket, något jag förhoppningsvis har lärt mig.

Höstväder är ju såååå vacker att springa i men hittills har det inte blivit så många pass. Och när klockan ringer 05.00 är det inte så att löven direkt syns och det är ganska kolmörkt. Hösten innebär ju också en tradition, Jätten Bule-löpet, som jag och fästmön velar om fram och tillbaka. Eftersom vi båda varit skadade och inte har kunnat träna på är en framstående placering knappast något man kan förvänta sig, men det finns ju faktiskt fem km som man kan jogga igenom också. Vi avvaktar den biten.

Annars märks det att det är höst nu, med trötta miner på jobbet och ute och alla verkar inne i sina ekorrhjul nu. Själv har jag inga problem med det men det ska bli riktigt skönt med höstlov snart där jag ska ner till Oskarshamn och vila upp mig några dagar. Det har varit riktigt mycket nu i slutet, och mer ska det bli, så några dagar att koppla bort allt kommer sitta fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar