torsdag 17 oktober 2013

Jag och min cykel

De två senaste dagarna har jag vart uppe tidigt och väckt både tuppen och bagaren och sprungit innan frukost. Distansen har väl varit sisådär 7,5-8 km vilket i sig inte är speciellt stort, och farten har inte varit hög heller, men det har gått hyfsat utan att det stramar eller drar för mycket och reaktionen efteråt med smärta uteblir. Dock finns det något som gnager vid knät, som irriterar, men än så länge håller jag det i schack. Direkt efter jobbet har jag också åkt raka vägen till gymmet och där kört cykelintervaller och styrka, för att kunna belasta ytterligare. Och även det har känts fint. Idag blev det löpvila på morgonen då jag ska springa med träningsgruppen sen, och det får avgöra om jag är redo att springa varje dag.

I helgen är det terräng-DM och jag ska defintivt ut och titta. Hade även varit riktigt kul att springa själv, men det får bli nästa år. Och om det inte blir fler efteranmälda undrar jag varför det är så få i MS-12km klassen samt 30 löpare i MS-4km klassen? Vill folk spara sig till terräng-SM en vecka senare? Vad är det då för mening att ha DM en vecka tidigare blir frågan då? Det tappar ju status! Förutom att titta ska det bli kul att se vad mina tre adepter kan prestera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar