måndag 21 oktober 2013

Löpning i lugn fart

Långsamt, långsamt, trappar jag upp löpningen nu. Igår och idag gjorde jag det stora och löpte 9 km (en km till, wow!) och det har hittills fungerat, även om det var irriterat i fredags. Likaså imorse, och hittills har det inte klagat mer än att det återigen irriterar lite. Dock tror jag inte att mer vila hjälper, så det är bara att stegra långsamt.

I helgen var annars stora veckans händelse terräng-DM som avgjordes i Väsby där jag gärna hade sprungit själv. Som tur var hade jag tre stycken från min träningsgrupp som sprang, och där tjejerna tog lagbrons och en tjej faktiskt tog bronspeng med den andra tjejen tätt i rygg! Trea och fyra med andra ord och det var en stolt coach! En kille sprang också en annan klass, och mötte riktigt tufft motstånd men höll ihop det bra och sprang in på en nionde plats. Riktigt kul och jag hoppas detta ger dom en kick att fortsätta.

I helgen träffade jag även några gamla kår-arbetskamrater på SSCO:s årliga cocktailparty, och det gick minst sagt vilt till. Vaknade med en riktig betongmössa på söndagen, vilket jag sannerligen inte är van vid, men en huvudvärkstablett, vatten och käk gjorde att jag kunde klämma in 40 min löpning, 25 min cykling och ett styrkepass. Kan man supa kan man träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar