tisdag 28 maj 2013

Stafett-SM på publiksidan

Efter milspåret har träningen rullat på fint med bra distans och en del snabbdistans. Skadan märks knappt av även om det finns som ett litet molande i benet. Men jag kan springa på rätt bra ändå och det är skönt att ha fått lite rätsida på det. Speciellt i dessa sommartider då det är en ren njutning att sätta klockan aptidigt och ensam ge sig ut på Djurgården samtidigt som solen går upp och endast höra fåglarnas kvitter. Magiskt är vad det är.

I helgen var det stafett-SM i friidrott och jag var där som allmän hjälpreda för Spårvägen efter en förfrågan. Det är alltid kul att vara med, jag är ju en föreningsmänniska i botten, och det var lika kul att se alla framgångar hos många samt lovande ungdomar. En som visade sjuk form var Daniel "Nubben" Norberg som dominerade stort i sina stafettsträckor, samt Olle W som är en kannibal på banan och käkar upp sina motståndare. Läckert att se och inte minst inspirerande!

Igår var det även den sista tränigen inför minimaran som jag körde med ett gäng ungdomar, och de var mest intresserade av att hoppa längd och sprinta, så värst mycket träning inför maran vart det inte, men kul var det. Och mitt i allting dyker 4:30-Staffan upp som gubben i lådan och som ska köra en träning med Malin Ewerlöf. Det har med andra ord varit riktigt roliga och intensiva löpdagar.

Den stora saken igår var annars premiärsimmet på kampementsbadet som har förgyllt många somrar för mig och som öppnade igår. Jag brukar alltsom oftast simma där på morgnar och det är fantastiskt härligt att variera träningen med denna lyx. Detta är mitt femte år som jag simmar där, och det är samma gamla goa pensionärsgäng som jag gnabbas med och som har sina banor (och jag min) och som återkommer år efter år. Det är vid den tiden man träffas varje sommar och det är rätt roligt.

Annars är det full fart på jobbet sista dagarna här när studenter slutar och det är examensfixande hit och dit och planering inför nästa termin. Det kommer bli lite svårt att få ihop det denna vecka med träning men det ser absolut så mycket bättre ut nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar