onsdag 8 maj 2013

Årets första banpass!

Nu har jag kört rätt bra i tre dagar i rad i både lördag, söndag, och måndag och tänkte öka belastning lite på tisdag för att känna efter. Att gå på bana var dock inget jag var sugen på, och då jag mötte min eviga träningskompis Niklas som stövlade in sent till klubbis vart jag orolig och insåg att bana inte var att tänka på, träning med Niklas slutar nästan alltid med att jag inte orkar ta mig hem, att jag efteråt ligger och dör eller att jag blir varvad. Men eftersom Alexander Holmblad var där, som hade fått stryk av Larsa Södergård i helgen på 800 meter, så kanske det skulle gå ändå.

Efter ett uppvärmningsvarv i Lill-Jansskogen så var det in på Stadion med fokus toklugna 400-ingar. La mig absolut sist och rullade in fyra stycken lugna 80 sekundare, innan Cissi Norrbom behövde hjälp att dra upp lite fart på resterande och då började de vandra ned mot 76 till 74 med lite spretig känsla men skönt flås utan större ansträngning. Detta medan Alexander Holmblad led igenom sina 400-ingar på 63 sekunder mot förra sommarens 55 sekunder och Henke Jakobsson slängde sina skor för det gick så orytmiskt och Olle låg och solade på tartanen. Fint väder och vackert så, ett pass man längtat till under vinterns crosstrainerpass.

Nu är det snart dags för en långledighet tors-sön där jag och fästmön ska pressa in lite utflykter och löpningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar