söndag 12 maj 2013

Börjar kunna logga löpning

Nu börjar det fungera så smått igen med att springa med kvalitet i steget, även om jag vilade igår från de hårda intervallerna som en ren säkerhetsåtgärd efter mystisk smärta i fredags då jag och fästmön sprang runt Elfvik på Lidingö och där första 9 km var en plåga där jag bara ville stanna och ge upp då smärtan var otroligt lik samma smärta som i januari. Efter några gåpauser, då jag verkligen gett upp, sprang vi de sista tre kilometrarna tillbaka för att slippa gå, varvid det lossnar helt och vi kundeköra i fyra-fart sista kilometrarna utan problem. Konstigt.

Imorse likadant, lite molande smärta i början, släppte efter dryga nio kilometer och det gick superlätt. Körde ett pass till på eftermiddagen med lite smärta, helt kontrollerad dock, vilket summerar dagen till +25 kilometer men utan någon direkt reaktion. Man får ta det från dag till dag med andra ord men utan att fira alltför mycket nu känns det bra att kunna springa på allvar igen!

Torsdagen bestod av tröskel (12 min + 10 min + 8 min) med stel känsla men som i alla fall genomfördes.

Gårdagen spenderades på Grinda i skärgården! Efter att ha kompat ut en dag på jobbet så hade jag och fästmön långledigt torsdag till söndag vilket har varit riktigt skönt! Nu när sommarvärmen kommit också känns det som om kroppen verkligen suger åt sig allt grönt ute och det är riktigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar