söndag 5 maj 2013

Helg utan tävling

Inte för att jag hade tänkt att tävla, men ändå. Träningen rullar på fint, avvaktar som sagt med ganska bra alternativt mellan ett löppass om dagen, och det fungerar fint. 11 km löpning igår cirka, vilket kändes lekande lätt där milpassering var 43 min på en ganska kuperad slinga där föräldrarna bor. Ska strax ge mig ut på en runda idag efter att ha varit på gymmet imorse och kört 40 minuters crosstrainer plus lite styrketräning. Styrketräningen känns riktigt bra, var verkligen länge sedan jag körde så koncentrerat som nu men det svarar kroppen bra på.

Igår var det Kungsholmen runt vilket inte missas på någon blogg och jag ser att många har sprungit bra, inte misnt Olle som dominerade helt på 10 km! Verkar dock inte varit samma bredd som förra året, vilket säkerligen beror på att det förra året var veteran-SM i halvmarathon samtidigt. Tror min tid på 1.17 förra året räckt till åttondeplatsen eller liknande.

Veckan nu blir lugn framöver, är ledig torsdag och fredag så det blir en långhelg vilken ska planeras med fästmön. Men lite träning blir det nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar