onsdag 22 maj 2013

Milspåret med trötta ben

Visserligen var inte passet så hårt igår, jag menar 4 x 800 samt 4 x 200 meter är inte ett så blodigt pass, men faktum är att jag är sliten kroppsligt och mentalt av en oklar anledning. 7 km idag med lite stegringar som avslutning var hårt för kroppen och som det är nu får jag inte många sekunder gratis imorgon på loppet. Det kommer helt enkelt att bli kamp från steg ett, och det är bara att försöka hålla ut så länge som möjligt och vara beredd på ett mentalt tufft lopp.

Dock, fram med det positiva:
- Ska bli första loppet på länge
- Ska bli spännande att få en värdemätare på hur långt ner man sjunkit.
- Ett gäng GIH:are springer också vilket blir sjukt kul.



2 kommentarer:

  1. Här har du din målsättning: Slå mig med minst två minuter :-)

    Åttahundringar är jobbigt! Inte så ofta jag springer det men på något sätt så tror huvudet att det är korta intervaller och det blir ju då rätt så jobbigt när det nästan är en tusing...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kan vara en morot! Tyvärr tror jag det är lite väl tilltaget är jag rädd då formen är helt ur sikte! Och 800-ingar är verkligen hårda, som en sorts förlängd 400-ing! Vidrigt men ger riktigt bra långintervallskänsla med snabbt men långt! Tror absolut du skulle svara på det!

      Radera