måndag 16 juli 2012

Tillbaka i vardagen

Att semestern går fort kan man lugnt säga och jag kan bara hålla med alla de övriga bloggare som nämner semestertiden liknande. Var tar tiden vägen??? Ena sekunden ligger man kvar och drar sig i sängen, drickandes kaffe och lyssnandes på P4, medan man i andra sekunden jobbar samma tidpunkt och för en gångs skull ser solen skina. Märkligt.

Jaja, vad gör sig bättre än att då i början ta hand om berget med tvätt efter tre och en halv veckas resande, storhandla, simma och styrketräna på riktigt samt fixa matlådor för hela veckan. Nu är man på banan i alla fall. Och jag ska inte vara sån, jag jobbar två och en halv vecka till innan jag tar ledigt igen inför andra jobbet.

Löpningen förra veckan blev cirka 10 mil, med två tröskelpass, ett minutintervallpass med 2 x  (7min,4min,2min) med vilan 2min,1min,1min, och ett långpass. Idag var jag ute igen, men efter lite sömn, en jobbdag i benen och druckit dåligt plågades jag med håll och noll rytm. blev i alla fall cirka 11,5 km. Imorgon väntar ev. två pass med 200-ingar på kvällen med spåret.

Here we go! Nästa lopp om nio dagar: Stockholm Kvartsmarathon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar