onsdag 25 juli 2012

Raceday

Efter en skön sovmorgon och stor frukost med nybakad tidning, nyköpta frallor och allt gott som kan tänkas kan nog starten på dagen inte bli sämre. Och för en gångs skull är det sommar när man vaknar!! 27 grader väntas och nu står kvicksilvret i min digitala termometer på 25,1 grader. Det är med andra ord finfina förhållanden för bra löpning.


Statusen för egen del är följande:
- 90-95 % frisk med lite snor och slem kvar i hals och näsa (tack för den pensionärsgenomgången)
- Inte ont i benen någonstans
- Inte någon oro för någon kroppsdel som ska spöka, mer än ett kraftigt håll/magont som alltid har kommit den sista tiden. Ska bota det med extra vätska innan idag.
- Tre veckors mycket bra träning bakom mig.


Sjukdom kan sänka farten, det vet jag, men på det hela taget ser det dock gott ut. 


Startfältet är som sagt tungt med många efteranmälningar, efter att Sjökvist och Bergstedt förlorat omdömet och anmält sig ryktas det att den svenske norsken och marathonsilvermedaljören Emil Lerdahl ska komma vilket betyder att jag om det går OK får rikta in mig på top 15 evenutellt.


Fram till start nu är det vila, läsa, vara i balkongen och solen, promenera och njuta fram till starten och att sommar/höstsäsongen äntligen börjat!!


För er som läser och ska springa eller heja, nummer 26 med spårvägenkläder, sjukt långa ben och förmodligen ett trött steg behöver uppmuntran och hejarop eller en påhälsning innan start!

1 kommentar: