tisdag 24 juli 2012

1 dag kvar - Att ladda med Uhris brukar vara statistiskt sett mindre bra

Tävlingsnerven har inte kommit än ska jag erkänna, men lik förbannat ska det bli kul att tävla imorgon! Dock är det följande saker som oroar mig:


- En form som inte visar sig vara kalas, det är just nu tungt att springa!
- En bana som är väldigt hård och backig!
- Motstånd som inbjuder till rusning för att inte hamna långt bak.
- Och en uppladdning med Uhris som inte brukar vara något vidare...


Jag har ju förmånen att ha halkat in på ett bananskal i Spårvägen och får där träffa alla möjliga fantastiska personer och löpare som jag inte visste fanns, än mindre att det var så jävla bra! Eftersom jag för egen del håller mig till strax över motionärsnivå har jag inte mycket att säga till om, men det är ett stort nöje och jävligt kul att få träffa alla och se de spring och springa med de. Uhris, årets MarathonSM-vinnare, Springer jag en del med och idag då jag var och hämtade nummerlapp sprang jag på honom utanför Runners store, varpå han frågade, eller kallade mig på ett pass från klubbis 17.30. Jaha, likabra att hänga på. När jag var på g bortåt klubbis kom jag dock att tänka på alla lopp jag sprungit med Uhris och hur jävla galet det gått: på terrängDM sumpade jag chipet och fick ingen tid (varpå Uhris tog dubbla guld), på halvmaran på Kungsholmen värmde vi upp ihop och jag fick kramp i låret och haltade runt sista 6 km (varpå Uhris vinner loppet och dessutom Veteran-SM i Halvmarathon) och senast på Marathon frös jag halvt ihjäl (medan Uhris kom femma och vann sitt första SM-guld i Marathon). Vafan kommer ske imorgon, kommer jag trilla i Årstaviken kanske? Eller kanske bli inbjuden av A-lagarna i Drakenbergsparken för en mer rättvis omgång pilsner?


Jag yttrade detta för Uhris idag, och sa att det kanske inte är någon idé att vi springer ihop. Men då påpekade han klart och tydligt att det gäller ju bara uppvärmningarna på tävlingsdagen och att vi får undvika varandra då. Sagt och gjort, men för att vara på säkra sidan så grillade jag honom lite extra idag på distansen så han inte vill värma med mig imorgon, och då vi båda kände oss som två överviktiga motionärer tillhörande startgrupp F i maran än några som ska springa imorogn var det inte lätt! Då jag lämnade Uhris vid PrisXtra storängsbotten för att springa hem, fick jag en desperat blick och ett "menar du att jag ska få dra hela uppförsbacken hem själv?!?" vilket kanske visar vilken form vi är i. Tungt tungt tungt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar