onsdag 25 juli 2012

Race report!

Placering: 12e plats
Tid: 39.08
Känsla: OK, gjorde allt jag kunde
Bana: Sjukt sjukt sjukt jobbig, i klass med Jätten Bule loppet. Upp och ner hela tiden, och låg själv från 5 km med 60 sek upp och 10 sek ner, ingen hjälp någonstans.
Tankar: Förkylning har präglat formen, inte alls så pigg som jag borde varit. öppnade dock för en gångs skull lugnt, 20 man vid 500 meter, 13 man vid 3 km. Var lagom kall hela vägen, och kunde dra om Alberto Ramos från Huddinge som fick kramp i magen vid 6 km då han verkade ha kört lite för hårt.
Övrigt: Uhris vann som vanligt, flankerad av Andreas Svensson på andra plats och Jens på tredje som spurtade om Sotarn som kom fyra, en för övrigt väldigt trevlig kille som har en blogg som är länkad till höger.
Kuriosa: Värmde inte upp med Uhris, kanske därför inget spökade?? Däremot kom en kille fram efteråt och ville prata och skaka hand, och frågade om jag var den berömde Fredrik Uhrbom. Jag var nära att svara ja, på kul, men ångrade mig. Tydligen ett stort fan.
Framtid: Nu behöver jag några veckors grisig träning med grisig känsla. Bara köra ner mig i källaren helt enkelt för att kunna öka formen några procent. Imorgon väntar distans, ev. x 2
Tack till: Lorenzo Nesi som vid sju km upplyste om plats och tid till närmsta löpare bakom. Gjorde att jag avspänt kunde köra på, Samt till Justnuvilljagspringa-Per och hans lycka till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar