torsdag 29 maj 2014

Förkylning från helvetet

Denna förkylning är någon av de värsta som jag upplevt och vad jag märkt på andra som har haft liknande förkylningar nu eller för några veckor sen är man däckad riktigt länge. Ossian i Spårvägen hade liknande efter Kungsholmen Runt och han låg däckad i två veckor. Nu har det gått 7 dagar och även om jag mår bättre är jag riktigt seg, fortfarande täppt och skrapig i halsen. Det vill inte ge med sig. Tur då att jag inte ska springa i övermorgon, då hade det varit kört.

Imorgon ska jag i alla fall komma igång och distansa lite grann, bara för att benen ska få rastas lite. Då jag inte fått äran att ta ledigt denna helg utan jobbar med Stockholm Marathon och Minimaran är schemat oerhört späckat och jag får se om jag lyckas ändå få in ett-två pass om dagen med lite styrka. Det torde inte vara omöjligt men kraften ska finnas där också.

Vad jag däremot har gjort i träningsväg är den tradition som jag beskrivit tidigare somrar då jag alltid simmar på utomhusbadet i närheten som öppnar i slutet av maj och stänger i augusti. I måndags slog de upp portarna och då var jag en av de första som hoppade i och jag simmade även igår och imorse. Riktigt skön alternativträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar