tisdag 27 maj 2014

Fortfarande sjuk

När man är krasslig, känner sig dåligt och har en infektion i kroppen fast man är så pass pigg så ändå kan pallra sig till jobbet (och smitta ner alla där) brukar det för min del ta ett tag innan jag blir helt frisk, kanske just av anledningen att man ändå rör sig och jobbar och låter inte kroppen vila helt. Förut, har jag för mig i alla fall, kunde jag träna hyfsat efter 3-5 dagars förkylning, nu är 8 dagar ett minimum och då är man nästan nere på noll igen. Segt är bara förnamnet.

Denna vecka och nästa är det dessutom de sista två stora rycken på jobbet och det gäller nu att bita i hela vägen in till mål. Förutom att det är en kortvecka så jobbar jag med Stockholm Marathon och Minimaran från torsdag-söndag och därmed går jag miste om skön vila och träningstid, och kanske dessutom mer tid till att inte tillfriskna.

Hursomhelst är det bara att köra igenom alla huskurer man kan och vila för att komma tillbaka snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar