måndag 2 juni 2014

Stockholm marathon från åskådarplats

Helgen var riktigt tuff med mycket arbete kring det pulsslag som driver Spårvägens verksamhet framåt; Stockholm Marathon. För egen del bestod det av massa funktionärsjobb som visserligen var väldigt roligt men också krävande då man jobbar "gratis" på sin helg vilket gör att man är rätt trött nu på måndagen. Att jag dessutom skulle försöka planera in träning vilket gjorde att det blev tidiga morgnar runt femblecket i princip alla dagar drog säkert sitt strå till stacken.

Hursomhelst var jag drickalangare med ansvar för hela vätskestationen på Strandvägen, vilket innebar massa kånkande av bord och funktionärer som skulle fördelas etc. vilket tog på krafterna. Tog på mig att ansvara för elitens bord också, och springa och langa dricka till de som hade placerat ut sina flaskor. Langade till David Nilsson båda gångerna han passerade samt till en spanjor, Marc Roig, som var pigg i början men kroknade på slutet. Under loppet sprang även ett flertal kända ansikten förbi, 4:30-Staffan som såg pigg ut och avböjde dricka, Jossan Ambjörnsson som fick sällskap 50 meter och såklart träningskompisen Daniel Woldu som sprang riktigt bra!

Dagen efter var det Minimaran där jag hade flertalet adepter som ställde upp och det var riktigt kul att se de springa fort och deras seriositet. Passade även på att dela ut en del reklam för spårvägens ungdomsgrupper så vi får se om vi får något gensvar.

Min förkylning är fortfarande inte helt läkt och jag har fortfarande besvär av en näsa som är konstant täppt och jag är väldigt trött både i halsen och kroppsligt. Kanske också beroende på att jag är allmänt trött och längtar efter semester, men det är bara att bita ihop. Dock har jag anmält mig till ett lopp nu i helgen, som jag inte vill avslöja än, men där jag hoppas kunna starta i alla fall. Mer om det kommer i veckan.

Imorse var en gyllene morgon, uppstigning 05.00 för löpning följt av en snabb kaffe hemma innan det bar av till Kampementsbadet för lite simning. Så när man kom hem 07.10 var dubbelpass gjort och frukosten smakade himmelskt! Vackert så...

1 kommentar:

  1. Jag tackar för langningserbjudandet, tyckte mitt upplägg med två geler under loppet fungerade riktigt bra och jag tog dricka ungefär vid varannan kontroll och hade gott om energi hela vägen!

    SvaraRadera