onsdag 7 maj 2014

Avbrutet pass - skada?

Gårdagens kvällspass var tänkt som en avstämning inför helgen, men det blev inte alls den avstämning som jag hade tänkt, snarare tvärtom. Morgonpasset var ganska intressant, då jag sprang min vanliga runda som var tung men som gick fort ändå. Efter det var jag ganska trött i benen efter flera dagars rätt hårt slit för att vara mig. Sen på kvällen var det dags för 400ingar tillsammans med Meb, Jens, och Ossian.

Tanken var drygt 12 st 400ingar på runt 72 sek. Första gick lätt, andra gick och helt okej men i mitten av tredje kände jag att någonting var fel i höger vad, ungefär som en golfboll som satt och jag blev redan där lite orolig. Vilade en, körde tre stycken till med sämre känsla (vänstervaden kändes inget) och vilade igen. Försökte mig på en till men det gick inte. Försökte jogga ner med Larsa Södergård men inte heller det gick. Satte mig i klubbis och cyklade. Men nu'rå? Vad hände?

Känslan är att detta var inge bra. Någorlunda smärta imorse också, om än lite mindre. Sitter strax ovanför fästet där hälsena går över till vadmuskel. Nu vet de flesta löpare att detta är inte bra. Speciellt inte om det är en bristning. Dock verkar det mer vara en krampkänning som sker innan en bristning vilket kan anses som positivt. 

Lopp i helgen är därför helt klart osäkert. Stor risk för DNS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar