tisdag 20 maj 2014

Laddar för milspåret

Efter två dagars jobb och två dagars springande är det nu två dagar kvar till Spårvägens klassiska millopp Milspåret, en ganska mysig tävling som går i mina träningsspår runt Djurgården och där jag gjorde min första tävling förra året. Då hade jag väldigt dåligt självförtroende innan loppet eftersom jag precis kommit igång med träningen igen efter skada och jag trodde inte på några stordåd. Dock lyckades jag ändå få till en bra första halva innan orken tröt och jag sjönk som en sten genom fältet. Vi får se hur det blir i år. Tiden 36.29 är den jag ska slå i alla fall. År 2011 sprang jag loppet första gången och då fick jag 38.31. Också en tid att slå.

Träningen har varit tung sen söndagens långpass och jag sprang 10 km igår i lugn fart samt dubbelpass idag på totalt 21 km med lite stegringar i eftermiddag med Jens. Just nu är benen ruggigt slitna och om de är såhär på torsdag kommer det inte gå fort. Imorgon väntar i alla fall vila och då hoppas jag kroppen kan suga i sig träningen. Hursomhelst har loppet ingen hög prioritet, men ett lopp ska ändå springas bra och det siktar jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar