tisdag 13 maj 2014

Tar det lugnt

Nu har ett par dagar gått och det har mentalt känts riktigt skönt att jag fick till ett bra lopp. Skallen har också varit ganska seg efteråt, uppblandad med viss entusiasm, men löppassen efteråt har varit ganska sega mentalt och jobbiga kroppsligt. Egentligen som sig bör.

Denna gång har jag försökt att inte gå igång tidigt, och jag försöker att vara smart och inte köra på som jag gjorde efter Premiärmilen 2012 då jag dunkade in ett snyggt pers men lät inte kroppen återhämta sig utan matade en 12,4-milsvecka direkt efter. Jag kan väl lugnt påstå att säsongen inte riktigt vart sig lik sen. Nu har jag kört 12 km i söndags som var nog så stappligt, 9,6 km igår morse och 7 km på eftermiddagen men då jag var riktigt trött imorse så vilar jag idag. Finns absolut ingen mening i att köra slut på sig själv nu utan jag siktar på att komma igång i slutet på veckan, våga köra på och sedan se Milspåret nästa vecka som ett tävlings-tröskel-pass.

I övrigt är det fullt upp på jobbet just nu med massa sista jobb som ska bli klart innan terminens slut och det är riktigt tungt. Också egentligen som sig bör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar