fredag 14 september 2012

1 dag kvar - uppladdning med sju SM-guld

Laddningen för imorgon har hittills skett på ett bra sätt. Sprang mina 3 km på löpband med 3min38s/km på första två kilometrarna och 3min45s/km på sista kilometerna och det kändes lätt. Hamstrings stretchades ut rejält också efteråt och det finns väl ingenting i sista uppladdnigen som är direkt dåligt. Dock finns det irritationer i hamstrins och det finns viss smärta, men det bör inte vara någon fara. Tempot imorgon ska vara kontrollerade 36 min på första milen, en tung 36minutersmil på nästa och snabbare in i mål! Förhoppningsvis kan det blir riktigt bra, och eftersom jag har nummer 65, vilkt förra året kom ni på 1.14, hoppas jag på en snabb halvmara!

Gårdagen bestod av sista laddningen med Spårvägen där jag sprang tillsammans med Nubben Norberg och Alexander Holmblad, snabba och stygga 800 meters herrar med sammanlagt 7 sm-guld, fem för nubben och två för Alex varav det ena är ett färskt stafett-SM guld. Alexander Holmblad är i alla fall en löpare som definitivt kommer synas i sverigeeliten en del år framöver!

Så nu väntar Nummerlappsutdelning på kungsan och tvättstuga innan en lugn uppladdnignskväll ska börja. Kanske med lite film, god mat, promenad och lugn!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra uppladdning och plan - vädergudarna verkar också vara på bra humör - Lycka till och spring som bara......

    SvaraRadera