söndag 20 november 2011

Söndagszeunerts och våffellunch

Tisdagsmusten har gått in i ide nu under november - december, för att istället bytas av mot söndagszeunerts. För er som inte vet vad en söndagszeunerts grundar sig i ska jag berätta om en jul för fyra år sedan, då jag hos brorsan blev bjuden på en fantastisk julmust till Kalle Anka av märket zeunerts. Den var sjukt god men jag tänkte inte mer på det förrän nästa jul då jag undrade var denna gick och köpa. Sagt och gjort, under en ledig period i skolan spenderade jag två dagar på diverse ICA butiker, prisxtra etc. Men kunde inte hitta den! Till slut googlade jag på den och kom in på en facebooksida om den ädla drycken, med några som precis som jag undrade var denna fanns. Geniet som startade denna grupp bad medlemmarna lägga upp var de hade hittat den, och där fann jag ett antal affärer i Stockholmsområdet så jag äntligen fann den. Nu är den standard varje jul och dricks vid speciella tillfällen. Smaken är mustig, mörk med toner av kaffe. Och den går också att lagra, vilket jag gjort med ett antal flaskor! himmelskt god och ett måste för alla er mustäslkare!

Så med denna bakgrund tas en sådan must varje söndag efter ett träningspass! Underbart och mangifikt! Fick detdock inte förevigat på bild. Till det bjöds på våffellunch som avslutning för vecka. Har nu rast från Statoil där jag betar av de sista timmarna.

Mycket tung löpning idag och ett styrkepass. Ojojoj,.. Men ska marathon gå smidigt är det bara att tugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar