fredag 28 mars 2014

Tvekar om premiärmilen

Hela vintern har varit en enda lång längtan efter bra form och att springa fort i shorts och linne på tävling, men just nu är inte motivationen att tävla, eller snarare glädjen att tävla, där och jag är därför tveksam till start på Premiärmilen. Ett av spökena som håller på är det faktum att det är min rekordbana från 2012 då jag håvade in perset (34.40), men sen är det också min hamstring och min form som gör att jag tvekar. Faktumet är att jag kan träna på rätt bra, men med jobb och allt finns det väldigt få utrymmen till att skjuta upp pass eller få till längre pass på vardagarna och det är just längre pass jag behöver.

Mentalt är jag inte heller redo. Alltför mycket jobb och annat som stör just nu och då är det egentligen bättre att låta bli. Plus att jag kan få till ett lugnare långpass istället som jag verkligen behöver snarare än ett snabbt millopp.

Träningen har annars gått OK men med seg känsla. Bra kvalitet i tisdags och två lugna pass igår. Morgonpass imorse. I helgen blir det då med största sannolikhet 10 x 1000 i hög fart samt ett långpass på >25 km istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar