söndag 9 mars 2014

Börjar en ny vecka imorgon

Efter en vecka med väder som varit sådär alla dagar utom sista då solen äntligen tog sig fram genom dimman (och där vallan satt) är det dags för att börja en ny period med jobb igen. Ser framemot att börja med sina rutiner igen och komma igång. Det är återigen lite förändringar på jobbet dock men det är bara att jobba vidare. Tog en sväng förbi jobbet idag för att se att jag inte missat något stort och det verkade lugnt. Dock kommer jag en period att jobba ganska mycket över igen, vilket kommer att bli tungt inte minst för löpningen, så vi får se hur jag tar mig förbi det.

Idag kom jag igång med löpningen igen och att jag sannerligen missbedömde vädret som var otroligt varmt gjorde det rätt tungsprunget med både tights och vindjacka när shorts och t-shirt hade räckt. 22 km på två pass skrapade jag ändå ihop plus lite bålträning. I veckan är det sen dags för intervaller de vanliga dagarna, ungdomsträning samt distans. Jag har ytterligare betat av en period i min träningsfas, som jag kommer att beskriva ytterligare i något inlägg. Det jag kan säga om den period som kommer är att jag ska öka distansen ytterligare på de distanspass som genomförs och evenutellt tävla lite om kroppen tillåter det. Dock tar jag vecka för vecka utan att förhasta mig.

Jag har dessutom två andra saker på gång som jag kommer att redogöra för i något annat inlägg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar