söndag 30 december 2012

Vad ska man göra 2013?

Om två dagar är det ett nytt år och en del har redan reflekterat färdigt över vad som har skett under året medan andra väntar med det. Vissa har t o m kommit så långt att de börjar skriva vad de ska göra under 2013 och lopp de ska springa eller andra mål, typ att de ska byta jobb, spara pengar, börja plugga eller börja springa. Nytt år innebär för många att börja om med något, och ett nytt år är ju en perfekt kick för att kunna göra det. Dessutom ger det mening i vardagen.

Jag tycker tiden har gått så fort att jag inte riktigt har hunnit fundera på vad jag vill göra. Jag lite grann känslan att "Va, är det redan 2013!?" i mig och eftersom det är viktigt och intressant att fundera tänker jag avvakta och fundera lite till.

För nästan ett år sen skrev jag om marathon och att jag skulle springa in på en bra placering. Det var kul att ha den målsättningen och de tankarna även om det inte gick.

Dock kommer året att börja rätt bra med löpning, trots att jag fick avbryta gårdagens 15 x 400 meter på Bosön, som visserligen var lite väl hårt satsat. Det blev 7 stycken innan vader och kropp sa ifrån. Men på nyårsdagen börjar det bra, då ska jag nämligen med Spårvägen åka till Fuerteventura för en veckas löpning och en veckas living the dream. Ska bli kul och motiverande! Jag hoppar det kommer bli en flygande start så jag kan komma igång rejält i år.

Dock ska jag bli bättre på att lyssna på kroppen så den inte slits ut igen för att jag ska kunna träna ordentligt. Jag ska helt enkelt sluta springa sönder mig. Sen få vi se när första tävlingen sker och hur långt och allt jag ska springa. Men såsom jag känner nu är jag inte motiverad för att springa fort inomhus och inte heller på dåligt underlag i dåligt väder. Jag vill avvakta med säsonsdebut helt enkelt.

Sen får vi se vad jag ska jobba med, vad jag gör till sommaren och hösten och var jag bor. Jag lämnar helt enkelt allt öppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar