torsdag 6 december 2012

Intervaller på Bosön

Uhris skrev i sin blogg att det äntligen var dags för Bosön och det är ju bara att hålla med såsom vädret är just nu vilket ingen undgår någonstans på bloggar, facebook eller nyheter. Såklart Stockholm snöar igen, vi har ju inte som alla norrlänningar en traktor eller bandvagn på gården, och då blir det lite svårt.

Åter till Bosön, för i tisdags var det dags för mitt första pass nu i höst på nämnda platsen. Med oss alla var Tobbe, Nubben, Henke, Jens och John som sprang ut från Ropsten i det kalla vädret, och på plats väntade Uhris, Alexander Holmblad (som endast cyklade, killen har kraftiga problem med en fot tyvärr) samt bröderna Södergård, den nyfrälste löparen Tom från GIH samt Olle. Det fanns alltså både fart, fläkt, tempo och kvalitet. 200ingar stod på schemat för min del, liksom för Tom, och eftersom Olle körde 100ingar och Uhris och Tobbe 400ingar så passade vi alla på att haka på varandra och schemalade varandra så då Olle startade sin tusing var vi alla med, efter ett varv klev jag och Tom av, efter två varv klev Uhris och Tobbe av men jag och Tom klev på, hela vägen till Olle var klar med sin 1000ing och då vilade vi alla. Ganska skönt att alltid ha någon att springa med. Men jävlar vad ont i vaderna jag har nu! Det märks att det var första passet på ett tag, speciellt på tå och så snabbt. Vilade igår och idag är det dags att komma igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar