tisdag 31 januari 2012

123 dagar kvar - bekväma stunder och annat fokus

Gräsänkling som jag är nu i dagarna medan propp är i Oskarshamn är mindre roligt av flera anledningar. Sällskap, att vara med någon man tycker om och roliga diskussioner försvinner ju. Plus massa praktiskt som vi båda hjälps åt med att fixa; jobbar den andre lagar man själv mat etc. Eller motiverar en att göra det. Igår hade jag en dag av otroligt osug efter att laga käk. Hade 17 km i benen plus styrkepass direkt efter med blodsockernivå i nivå med barriärrevet och kom i en mörk tyst lägenhet. Han precis svära en lagom harrang innan mobilen ringde och Tobias från spårväen ringde med samma problem och frågade om en pizza dagen till ära. Därmed tippades motivationen för att göra mat över kanten och en maffig värtan special med oxfilé, champinjoner, lök och bearnaisesås inmundigades med en del löparsnack. Mycket mer motiverad nu!

I övrigt märker jag att det är mindre och mindre vuxenliv som det skrivs om, jag är ju nästan där för att citera Veronica Maggio, och det är mer fokus på löpsedelen. Jag hoppas att ni har överseende med det!

Bra löpning i kroppen dock, inte minst efter ett bra långpass över 28 km (med halvmarathonpassering tämligen oberörd på 1.37) där jag lyckades springa på Kronprinsessan Victoria med make daniel i Hagaparken! Dagens händelse får annars bli Luleanna som ringde mitt under en idrottslektion för att höra om grundstegen till Dansen Dale Palla! Hoppas det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar