måndag 30 juni 2014

10 dagars semester inklusive midsommar, löpning och sjukhusbesök

Då var det ett tag sen som jag skrev och anledningarna har varit flera. En av dessa var att jag helt enkelt inte har haft tillgång till Internet i den mån som behövts för att uppdatera bloggen, en annan var att jag kände att det var skönt att vara bortkopplad från allt och för det tredje hade jag ingen lust. Men senaste tiden har som för övrigt flutit på i full galosch och det är skönt det.

Midsommar blev ett riktigt härligt firande med sill och laxlunch, jordgubbstårta, en och annan öl därimellan, kubb, boule, grillning och massa annan mat. Helt fantastiskt! Ett och annat dopp blev det också i det 16-gradiga vattnet, och jag hann även med ett par löppass.

Dock kände jag som tidigare att det inte kändes ok i kroppen då jag var trött imellanåt och pigg imellanåt. Löpningen gick fortsatt segt och jag kände att det snart fick vara nog att känna sig såhär. I måndags började jag få utslag på fingrarna, ungefär som blåsor, vilket jag trodde var det gäng myggor vi hade på rummet som hade fest medan vi sov och därmed knaprade på mina fingrar. Men när de under dagen blev fler, för att nästa dag bli fler och tredje dagen med, plus att det kliade som attan, tänkte jag att det kan ju vara värt att kolla upp. Fick därmed åka till sjukhuset i närheten där en läkare efter blodprov ställde diagnosen virusblåsor och jag fick kortison och antihistamin för att bli bättre. Då fick man det bekräftat i alla fall, och händerna ser mycket bättre ut.

Jag passade på att fråga lite om viruset och fick till svar att det kan kännas bra om två veckor eller om tre månader, då viruset måste försvinna själv och man endast kan lindra symtomen. Därmed är det inte läge att köra slut på sig själv varje vecka utan man får gå på känsla. Riktigt tråkigt.

Men jag kan i alla fall springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar