torsdag 19 juni 2014

Första semesterdagen

Igår började den första semesterdagen, och den har aldrig varit så välkommen som nu. Jag ska inte tjata, men jag har varit helt slut på sistone och verkligen längtat efter att kunna vakna på morgonen och veta att det inte är en massa saker som ska fixas med och planeras inför. Att semestern börjar med midsommar är inte heller fel, då det innebär storträff med svärföräldrar, föräldrar, syskonbarn till fästmön och alla möjliga vilket är riktigt roligt.


Jag fick ett riktigt rolig besked i veckan, vilket var att på det jobb jag jobbar nu får jag fortsätta ett år till och därmed fortsätta med det jag påbörjat. Jätteroligt, och det var en liten sten som släpptes från axlarna! Därför kan sommaren bli, till en början, mer avkopplande och mindre tankfull inför hösten.


För att starta på bästa sätt var både jag och fästmön uppe 05.00 igår och jag sprang en mil innan vi tillsammans tog en kort simtur och sedan klockan 09.00 satte oss i bilen till landstället där vi kom fram 13.30 och startade med att sätta oss på soldäck vid vattnet och öppna en öl och bara njuta. På kvällen anslöt svärföräldrarna där en till öl avnjöts och lite spel spelades. På det hela en fantastisk start!


Löpningen igår var riktigt tung och seg och det har varit som om handbromsen har legat i för länge nu. Därför var jag inte uppe och sprang imorse utan tog en rejäl sovmorgon och njöt sedan av en stor frukost, innan jag sprang 11 km nu på förmiddagen och känslan idag var en helt annan och det kändes riktigt lätt att springa. Konstigt, men tacksamt. Får se om jag ger mig i väg i eftermiddag på ett till pass.


Jag tänkte, när tid ges, summera halvåret som varit löpningsmässigt och berätta mer om framtiden, och då tid finns i dagarna nu kan det komma ett inlägg snart. Håll er till tåls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar