fredag 6 juni 2014

Springer lopp imorgon!

Efter milspåret har jag legat nere och varit riktigt risig och träningspassen de senaste två veckorna har varit lätträknade, få och saknat kvalitet. Då är det kanske inte heller läge att springa lopp, men eftersom jag nu ändå överlevt både vinter, våren och försommaren hittills utan skador, och hoppas givetvis att det fortsätter så, så kanske just ett lopp behövs för att skaka liv i ben och hjärta för att åter komma igång.

Loppet är i alla fall av mindre karaktär och benäget i de småländska skogarna, eller snarare den småländska kusten i den mycket fina sommarstaden Mönsterås och heter något så speciellt som Mönsterås Stadslopp. 10 km på en bana som jag delvis har sprungit på med fästmön och som delvis är ganska snabb om vi slipper blåst. Vädrets makter har jag inte spanat in i detalj heller, men är förberedd så gott det går på både kyla och milspåretvärme (även om jag hoppas på det första). Motståndare, eller medlöpare, har jag inte heller koll på förutom en studenternaslöpare (Linus Öhrqvist) som jag sprungit mot något gång. Såg att Jonas Andersson från Högby tidigare var anmäld, men inte är med längre. Hursomhelst brukar det säkerligen dyka upp några snabba vid starten så jag ska försöka hänga på så gott det går med de som springer i min fart.

Att prata om vilken tid jag siktar på, eller placering och dylikt, känner jag inte riktigt är läge efter den senaste tidens dåliga träningsskörd. Därför blir det helt enkelt ett lopp att njuta av i fulla muggar där jag hoppas att man kan få njuta av lite åskådare, lite härlig småstadskänsla och en trevlig dag. Eftersom jag dessutom är inkvarterad i fästmöns barndomshem i Oskarshamn (tre mil norr om Mönsterås) är markservicen fin, och kommer också bli ännu finare i Mönsterås där fästmöns morfar bor, cirka 5-10 minuter från starten. Det kan med andra ord inte förberedas bättre om man jämför med träningen. Att det dessutom lovas bullkalas i mål gör ju en inte mindre motiverad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar