söndag 8 december 2013

Svårt att skylla på annat

Den senaste tiden har varit knökfull med massa saker men nu börjar jag få lite svårt med ursäkter, då jag inte längre jobbar 125% och dessutom kommit igång med löpningen. Så nu tar vi det från början.

Efter min förkylning, som höll mig borta i en vecka från löpningen, började jag varva upp och denna vecka har jag faktiskt kunna öka upp träningstakten en del. Distansat i bra fart och har dessutom äntligen börjat köra i högre farter, då vi igår körde första passet på Bosön med en del snabba 400-ingar samt 200-ingar med min lillebror Alexander Holmblad. Är lite sliten idag men har ändå kommit igång.

Då även vintern nu gjort sist rediga intåg har jag mentalt börjat förbereda mig inför att våga stå och nöt löpband istället för att halka runt i modden och i fredags körde jag första vinterlöpbandpasset. Riktigt tråkigt men då jag laddat upp Ipoden med rätt bra låtar var det lite enklare. Att det var fredag klockan 16.30 var väl också en faktor som gjorde det extra tråkigt. Men bara att nöta på.

Vad kommer december att bestå av då? Förhoppningsvis följande, om inga sjukdomar, skador eller annat inträffar:

- Ett riktigt bra flyt med träningen, kulminerat med en bra vecka vid jul med träning (logistiken hos svärföräldrarna brukar vara riktigt bra för träning)
- Kommit igång mer med styrka för löpningen.
- Jag har förmodligen INTE kört ihjäl mig som förra året då jag skadade mig vid denna tidpunkt.
- Några sköna sista jobbveckor.
- Riktigt bra träningar för min egen träningsgrupp av ungdomar.

Jag ska även presentera en liten årsrapport kring löpningen i år, men den kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar