onsdag 11 december 2013

Två pass på Bosön

Efter det första passet i lördags var både muskler och leder ömma. Det gjorde lite småont överallt i benen när jag gick och jag hade t o m känningar i fotsulorna. Långpass på söndagen var tyvärr inte att tänkta. I måndags var det lika illa men jag gick ändå ut och körde två pass som sammanlagt blev 18 km och igår genomförde jag ett andra pass på Bosön med 200-ingar som gick i snitt på 34-33 sekunder utan större problem. Problemet var snarare joggvilan á 100 meter på 50 sekunder som var alldeles för snabbt. Tur att jag har en skadad/sjuk Alexander Holmblad som jag kan träna med.

Nu ska alla Spårvägare iväg till Sydafrika för ett läger i en månad och då försvinner en del av sällskapet. En del dödliga, hederliga arbetare stannar dock hemma som Jens och jag själv. Så det blir upp till oss att hålla fanan uppe.

Att vägarna, förutom helgen inräktat, är helt isfria är helt fantastiskt. Bara att hålla tummarna för att det fortsätter så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar