söndag 15 december 2013

Födelsedagsfirande

I fredags var det Lucia och som den stjärngosse man är passade jag lämpligt på att fylla år och därmed bli lite extra firad. Något som alltid är lika mysigt är att det är en dag som är vardaglig, men där manfaktiskt firar något, vilket gör att hela dagen känns som en extra stor födelsedag! Sen att man får så mycket grattis på både Facebook och per SMS gör det hela ännu trevligare.

Hursom startade dagen tidigt med ett löppass innan jag fick en fantastisk frukost serverade av fästmön, med våfflor, bröd, kaffe, nypressad juice och allt vad man kan tänka sig. Underbart fint. Det är också magiskt att springa förbi Karlaplan på luciamorgnarna då det är marschaller som är tända runt hela fontänen vilket gör morgonen jättemysig, som om någon varit uppe tidigt för att ge något fint till mänskligheten! Sen in till jobbet för lite luciatåg och jobbande, innan jag fick min riktiga present vilket var en helg på Yasuragi Hasseludden där vi spenderade eftermiddagen med fantastisk middag, natten och lördag förmiddag. Riktig mysigt, speciellt då vi pratade med personalen på kvällen och fick veta att badet öppnar 06.00 på helger och vi därmed var uppe i ottan, fick hela badet för oss själva innan vi var på plats prick 07.00 när frukosten serverades för att också njuta av den själva. Sagolikt! Och väldigt avslappnande. Gårdagen bjöd också på fint pre-julfirande med Sofias Syster och dennes man och barn, som ska åka iväg över julen men ändå ville fira innan, så det vart släktkalas och klapputdelning.

Nu i veckan är det dags för sista jobbet innan julledigheten ska komma vilket jag ser extra mycket framemot. Jag känner mig duktigt sliten och trött och det ska bli skönt att koppla av och bara ta det lugnt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar