lördag 30 november 2013

Sjukdom men på väg tillbaka

Förra fredagen började kroppen kännas okej igen, och då jag sprang hem från jobbet var det med energi i ben och sinne. Men när jag vaknade på lördagen var det dags, efter mer än sex månaders frånvaro, för förkylningen att göra entré och jag har haft halsont, lite småfeber, varit hängig och trött. Inte en träning sen dess. På jobbet har alla varit sjuka, och vi har varit riktigt trötta hela bunten. Jaja, det är dumt att jobba när man är sjuk, men nu har jag inte haft något val känns det som, och de har förmodligen sinkat tillfrisknandet lite. Förhoppningsvis kan jag börja köra på imorgon lite lätt.

Minns att jag var sjuk exakt på datumet samma tid förra året och kanske därför är det läge att börja sakta men säkert och att inte stressa på som förra året. Helt enkelt låta det ta tid. Eftersom det är lite osäkerhet på jobbet också är det lika bra att låta allt ha sin gång.

Träningen med min ungdomsgrupp går dock framåt. I torsdags var vi i Sätra där de fick köra en del intervaller under Moa Hjelmers ledning och de verkade tycka det var riktigt vettigt. Förhoppningsvis kan det inspirera till att träna mer och oftare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar