torsdag 12 december 2013

Trött, mörkt, ganska varmt men segt

Det är riktigt mörkt nu. Inte löparmässigt men vädermässigt. Att snön är borta klagar jag inte direkt på, det är mycket trevligare att springa utan snö och det är mycket skönare att ta sig fram, även om snön lyser upp. Men att gå upp klockan 05.00 massa dagar och det inte ens är en tillstymmelse till ljus när man kommer hem eller åker till jobbet är tungt. Enligt SMHI går solen upp 08.35, vilket är löjligt sent. Att det sen är polarnatt i norr är ju inte så kul heller kanske.

Trött är jag också, inte minst i benen efter alla pass som är ack så bra men ack så tunga. Kommer bli ett lunchpass idag med, vilket blir riktigt segt men det är bara att jobba sig igenom.

Och apropå väder, att det var 8 grader imorse klockan 05.10 imorse när jag stod utanför porten för första löppasset var i sig rätt sjukt, inte heller för att jag klagar, och att det gick att springa i shorts. Får mig otvunget att tänka på en dag för två år sedan när det också var hiskeligt varmt i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar