måndag 18 november 2013

Händelserik helg!

Nu har en helg åter passerat revy! Efter en ledig torsdag var det riktigt skönt att bara ha en dag kvar att jobba igenom innan helgen tog vid, och den startade med ett regelrätt löppass tidigt på morgonen där benen var riktigt tunga innan dagen betades av i ett lagom tempo. Jag har två stycken lärarpraktikanter på jobbet just nu, och det blir en del diskuterande kring både kursplaner och lektionsinnehåll vilket verkligen är givande.

När fredagen tog slut med jobb hastade jag hem och bytte om innan jag och fästmö intog en middag på Ciao Ciao grande och gick på bio, en sak vi gör väldigt sällan. Filmen vi såg var mig äger ingen och man kan lugnt påstå att Persbrandt är i sitt esse i filmen. Jag som läst boken, och verkligen tyckte om den, kan verkligen rekommendera den. Otroligt bra!

På lördagen var det tidigt löppass igen, där benen var som stammar på både fästmön och mig. Frågan är om det är en infektion på gång eller om det bara är tecken på att träningen har ökats? Hursom var sedan dags att ge sig av till Lilljanskogen och Tömilen där fyra av mina adpeter sprang femkilometersloppet och alla gjorde riktigt bra ifrån sig! Kul att se. Sedan var det hem och montera ett nytt matbord som vi beställt, innan vi var på middag hos goda vänner och njöt på lördagkvällen över deras berättelse över deras resa till Maldiverna.

Efter denna hektiska helg var söndagen riktigt lugn med löpning på Lidingö, lite gymmande, vila och laddning inför denna vecka, där träningen ska stegras lite mer i fart och det dessutom är en del annat på schemat. Bara att kämpa sig igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar