onsdag 12 juni 2013

Lopp idag!

Gårdagens träning blev lite mer än planerat, men faktum är att den är enligt en egen plan som är uppblandad med träningsprogramsskissen som jag får av Kent och som jag följer. Tanken är helt enkelt att öka volymen ganska mycket och få en del löpvana i benen innan jag börjar maxa med alltför mycket snabbt och kort. Jag märker ju att benen inte varit i löpartagen sen i vintras och det gör att jag ibland är riktigt pigg i benen medan jag andra dagar är helt slut. Men kroppen reagerar ganska väl med vilan, vilket säkert har att göra med en ökad dos av styrketräning, vilket kommer ökas mer i sommar igen.

Efter en ledig söndag vart det cirka 17 kilometer distans igår uppdelat på två pass + simning 1000 meter och idag har jag endast simmat för att tokvila och trimma benen inför ett roligt lopp ikväll, nämligen parloppet. Loppet är visserligen endast fem kilometer vilket är ganska kort men roligt, tror mitt senaste korta lopp var Bellmansstafetten för två år sedan, men jag har ju sagt att jag vill springa kortare lopp så detta kommer bli riktigt intressant. Om jag kommer under 17 minuter vet jag inte, banan verkar rätt tuff i Hagaparken, men däremot så sprang jag första fem km på Milspåret på 17.30 så egentligen borde det vara möjligt, men då hade jag visserligen mindre träning dagen innan i benen. Vi får se helt enkelt. Springer gör jag med Emma Fogelkvist i Spårvägen som också var taggad, så det blir spännande. Vi får se med placeringar, jag kan inte utläsa någonting från startlistan om det är några bra eller elitlöpare med så det blir verkligen spännande!

En nyans av lycka? Att klockan 06.30 en morgon hoppa i utebassängen och simma 1000 meter med solen i reflekteras i dropparna som faller från armarna i armtagen. Vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar