söndag 17 februari 2013

Löparhelg på riktigt

För första gången på ett tag nu har denna helg hittills bestått av mycket löpning och det har jag verkligen saknat! Underbart att kunna springa utan smärta i underbenen! Att man i övrigt har lite småont överallt annars får man ta.

Gårdagen började med ett morgonpass över 13 kilometer, toppat med en lördagsfrukost som var tiptopp med laddande för pass II, som var löpning a 8 km med avslutande benövnignar på gymmet. Sedan var man mör. men en helt OK halvmara genomfördes, vilket benen svarade bra på. Och för en gång skull hittade jag och fästmön bra löpvägar, då Djurgården förvägras fram till det börjar droppa från taken då inte snöröjarna har hittat ut dit än verkar det som. Det är fortfarande sjukt moddigt, sjukt dåligt väglag och så värdelöst att jag blir frustrerad över att det inte kan fixas bättre. Det är väl bara att rikta energin mot att hitta bättre gator istället då.

Idag var benen riktigt möra efter gårdagens körare, men jag och fästmön genomförde ändå 17 kilometers löpning med lite avslutande gym idag med. Men ojoj vad vi fick gräva djupt för att kunna ta oss fram. Jag förstår inte hur alla orkar snabbköra sina långpass i 4.15-4.30 fart som det skrivs och berättas om? Just nu är jag glad om jag tar mig framåt överhuvudtaget.

Det roliga med att vara tillbaka är att man ser alla icke-SM-deltagare springa runt storstan idag. Det började med Charlotte Karlsson som sprang förbi oss mot gärdet, tror vi såg paret Bartolomew på västerbron, strax efter vi såg Fredrik Robertsson från Studenterna och efter det kom Lorenzo Nesi lubbandes. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar