tisdag 2 april 2013

Påskfirande

Påsken har verkligen varit läglig nu även om jag som alla andra undrar var det fina vårvädret är någonstans? Jag hade gärna tagit lite plusgrader och lite varmare nätter samt snöfritt istället för de kalla nätterna och ändå ganska kalla dagarna. Vad jag sett på yr.no så verkar det i alla fall vara så att vi i Stockholmsområdet ska få ganska varma dagar ändå även om nätterna fortsätter vara kalla, uppåt 7 grader utlovas det. Det låter ju i alla fall lovande.

Förutom att påsken varit kall har den firats hos svärföräldrar med svägerskans familj vilket har varit superhärligt. Massa barn och massa rörelse! Har försökt smyga in träning i den mån jag kan, simhallen besöktes bland annat som hade ett riktigt dåligt planerat gym. Flera maskiner stod så nära väggen att jag inte fick plats och de fria vikterna bestod av enstaka stänger och hantlar. Vi får se vad som görs härnäst!

Gällande träningen börjar motivationen så sakteliga stiga i och med träningskompisarnas framgångar den senaste tiden: Marcus Gustafsson och Meberathom Yamana sprang riktigt bra i Enhörnas Påsksmäll som jag sprang förra året vilket är riktigt kul! Marcus hade riktiga skadeproblem förra året och har verkligen kommit tillbaka med hull och hår! Meb har tränat upp sig mer och mer och börjar dominera mer och mer. En riktigt rolig och glad kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar