måndag 4 mars 2013

Alternativträningens mästare

Fy fan vad tråkigt att inte springa!! Och fy fan vad tråkigt att se bilder när andra springer, eller att se lopp när andra springer eller att se kreti och pleti ute på gatan springa järnet och veta att jag inte skulle ha en chans att slå dem då det gör förjävlaont i benen. Värdelöst.

Motivationen är minus just nu för allt som har med träning att göra. Jag har helt enkelt inte lust. Dock har jag tagit upp simnigen igen vilket är riktigt kul och går bra. Pallrade till och med att simma i lördags vilket inte hör till vanligheterna.

Däremot har jag blivit något av en alternativträningens mästare, och speciellt på att underhålla mig under passen. Hittilss har jag på Cykeln, roddmaskinen (som man för övrigt kan göra intervaller på, både 400-ignar, 1000-ingar, eller 2000-ingar på utan problem) eller Crosstrainern sett säsong ett och två av FC Z på youtube, säsong ett av gamla teveprogrammet På Rymmen som gick på TV4 på slutet av 90-talet samt håller nu på och debatterar om jag ska se några matcher från VM-94 som jag hittat. Det gör i alla fall det hela enklare.

I simbassängen är det svårare, där måste man ha något att tänka på under tiden. Däremot är det lättaremed en 25 metersbana eftersom man då kan fokusera på vändningarna eller kolla på folk. Men där ser jag till att jag har tänkt ut något jag ska tänka på, typ en nyhet från någon tidning, planera något, typ vad manska äta på fredagkvällen, räkna plattor på botten eller räkna antalet tag.

Det finns med andra ord massor av saker att göra. Men löpningen saknas likväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar