söndag 17 mars 2013

Tävlingspremiär

För ett exakt ett år sedan var det tävlingspremiär på den traditionsenliga Två sjöar runt som går av stapeln idag. Förutsättnignarna för i år är ganska OK ändå med sol, någon plusgrad och ganska vindstilla. Verkar vara ett hyfsat startfält i år med och jag hade gärna varit med och sprungit men nu är ju premiären uppskjuten på vad som verkar vara obestämd tid. Larsa Södergård har sagt att han tänkte vinna, om inte David Nilsson känner för att komma upp och springa eller om Nappe visar sjuk form. Spännande i alla fall.

Loppet förra året var roligt, även om jag var dum nog att välja extra långa varianten á 16,7 km som tog dryga timmen att springa. Fy fan vad jobbig bana! Tre branta stigningar plus varven runt sjön. Öppnade alldeles för hårt också men kul var det. Roligt var också att jag mötte en mamma med barn på tunnelbanan som tog rygg på att hitta startplatsen och i förbifarten snällt frågade om jag kunde fästa chipet på barnens skor också. "du såg snäll ut så jag vågade fråga" sa hon. Den prestationen var nog bättre än loppet.

I övrigt vill jag att ni håller tummarna för Hammarby idag, med Bandyfinal, Hockeykval och Handboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar