onsdag 20 mars 2013

Motivationen börjar tryta

Ju mer dagarna går destomer sjunker min motivation för tillfället för att stå på crosstrainerns eller cykeln och köra. Det börjar snart bli outhärdligt! Speciellt när man idag möte Jeppe som sprang in fint på åttondeplatsen på Två sjöar runt i helgen och siktar på sub 2:35 på maran i juni, när man läser andra bloggar där löparna flyger fram och det pratas personliga rekord i oändligheten. Vafaan säger jag bara! Och så står man och kör på inomhus som vanligt istället... i och för sig gör det inget då det är så jävla kallt fortfarande ute och snö som yr att det snarare är skönt att köra inomhus.

Lite rehabövningar kör jag också, har köpt ett gummiband från apoteket som sätter runt foten, runt tårna och lite överallt och kör rejäl fotgymnastik med. Vi får se om det ger något resultat eller inte.

Åt motivationsbiten är jag mer svårflörtad kring vad jag ska göra. Att låtsas tycka något är kul är jobbigt i längden, även om jag försöker skratta så mycket som det går under passen, ha skön musik på, se avsnitt av tv-serier på iphonen eller köra med polare. Vad mer kan jag göra? Vad mer att variera med är cykling, crosstrainer, roddmaskin och simning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar