onsdag 6 mars 2013

Kämpar på

Ett uttryck som är klassiskt, humoristiskt och accepterande är frasen Gilla läget. Ibland är det faktiskt så att det inte går att göra så mycket åt den situation man hamnat i, och jag lärde mig gilla den fasen mer och mer under den tid jag pluggade utomlands och läste friluftsliv i Norge. I Norge var det riktigt kallt, och vi skulle sova ute udner en presenning, medan kvicksilvret smög sig ned till -25grader celsius. Eftersom det också var kolmörkt och vi var In-the-middle-of-nowhere fanns det inget annat val än att gilla läget, jympa lite innan man hoppade ner i sovsäcken och be en bön att man vaknade nästa morgon. Senare bytte vi upp oss och bodde i snöka, eller snögrotta, och det var mer behagligare, även om om bilden visar en kall person.

Denna bild ger begreppet insöad en ny innebörd.

 
Just nu fungerar ju inte löpningen alls, eller rättare sagt, den existerar inte alls och jag bidar min tid på cyklar och crosstrainers och roddmaskiner. Inte så jättekul, men det faktum att jag har en mängd olika alternativ runt mig på GIH och gymmet bredvid där jag bor gör det hela mycket enklare än om jag jobbat någonannanstans. Det går även ganska lätt här att gilla läget.
 
Jag läste gamla inlägg i bloggen om förra årets vårsäsong och att jag just nu vari min iver att ladda för två sjöar runt. Ganska charmigt att läsa äldre inlägg måste jag medge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar